Dla dziecka

Jesteś dzieckiem i szukasz pomocy? Sprawdź, jak możemy Ci pomóc.

Telefon zaufania dla dzieci
i młodzieży

116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży udziela wsparcia dzieciom i młodzieży do 18 r.ż. Telefon jest anonimowy i bezpłatny, działa 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

Bezpośrednia pomoc 
w placówkach
Prowadzimy Centra Pomocy Dzieciom – placówki, w których dzieci pokrzywdzone przestępstwem otrzymują specjalistyczną, kompleksową i bezpłatną pomoc „pod jednym dachem”.

Pomoc dla dzieci w przejściu przez przesłuchanie sądowe

Przygotowujemy dzieci i ich niekrzywdzących opiekunów do udziału w procedurach karnych – szczegółowo informujemy, co i gdzie będzie się działo, z kim dziecko się spotka i w jakim celu.
Poradnia Dziecko w Sieci
Zajmujemy się pomocą dzieciom, które doświadczyły: cyberprzemocy, kontaktu ze szkodliwymi treściami w internecie, m.in. pornografią, uwodzenia i wykorzystania seksualnego online, innych trudnych sytuacji związanych z korzystaniem z urządzeń ekranowych.
Centrum wsparcia dla dzieci i młodzieży

Jeżeli przeżywasz coś trudnego i chcesz wspólnie poszukać rozwiązań z życzliwą osobą dorosłą, która wysłucha Cię i nie oceni, skorzystaj z pomocy Centrum wsparcia dla dzieci i młodzieży.

Chcesz zobaczyć, co robimy?

Odwiedź profil telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116111 na TikToku!

Najczęściej zadawane pytania

Możesz skontaktować się z nami zawsze, kiedy potrzebujesz porozmawiać o tym, co jest dla Ciebie ważne lub sprawia Ci kłopot. Możesz porozmawiać z nami o przyjaźni, miłości, dojrzewaniu, kontaktach z rodzicami, rodzeństwem czy problemach w szkole. O emocjach, których doświadczasz. O złości, smutku, zniechęceniu, poczuciu bezsilności, gdy czujesz się dyskryminowany – Ty lub ktoś z Twoich znajomych. Kiedy, coś Ci się przydarzyło albo kiedy niepokoisz się wydarzeniami w Twoim otoczeniu. Jeśli doświadczasz przemocy i jesteś świadkiem przemocy. Możesz z nami porozmawiać o wszystkim.

W telefonie pracują specjaliści: psycholodzy, pedagodzy, terapeuci. To właśnie my – konsultanci jesteśmy profesjonalnie przygotowani do udzielania pomocy psychologicznej przez telefon oraz online.

Czas oczekiwania na naszą odpowiedź zależy od liczby wiadomości, które otrzymujemy i zazwyczaj wynosi od kilku godzin do 2-3 dni. Zawsze staramy się odpisywać tak szybko, jak to tylko możliwe, pamiętaj jednak, że poza Twoją wiadomością dostajemy też je od Twoich rówieśników z caaaałej Polski!

Kontakt na czacie odbywa się na bieżąco, w czasie rzeczywistym.

Telefon jest ogólnopolski, to znaczy, że dzwonią do nas młode osoby — takie jak Ty, z całej Polski. W każdym miesiącu odbieramy od 4 do nawet 7 tysięcy rozmów. Dlatego czasami możesz potrzebować kilku prób, aby się do nas dodzwonić. W tej chwili w telefonie pracuje około 100 osób konsultanckich, ale to nie oznacza, że wszyscy pracują codziennie, 24 godziny na dobę. Każda osoba dyżuruje w wyznaczonych dniach i ustalonych porach. Część rozmawia z Wami przez telefon, inne osoby odpisują na wiadomości czy na czacie. Kiedy pomimo wielu prób nie możesz się dodzwonić, spróbuj skontaktować się z nami np. wysyłając do nas wiadomość przez stronę, lub postaraj się zadzwonić do nas w innym dniu, lub o innej godzinie. Pamiętaj, że telefon działa codziennie, 24h/dobę.

Na naszej platformie edukacyjnej edukacja.fdds.pl po uprzedniej rejestracji można znaleźć kursy dla dzieci i młodzieży (dostęp do nich mają również dorośli użytkownicy, dla dzieci i młodzieży przygotowany został uproszczony system logowania).

Dla dzieci, które chcą zapoznać się z dedykowanym im kursem e-learning w dziale „Kursy dla dzieci i młodzieży” na stronie edukacja.fdds.pl, stworzony został osobny, uproszony panel rejestracji/logowania z ograniczonym dostępem do pozostałych funkcjonalności i zasobów platformy. Formularz, w którym jako dziecko możesz podać wyłącznie swój wymyślony login/nick, dostępny jest TUTAJ.

Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

To program realizowanych w Centrach Pomocy Dzieciom. W programie dziecko uczestniczy wraz z bezpiecznym rodzicem/opiekunem prawnym. Dorośli poznają warunki i procedurę przesłuchania małoletnich, co sprzyja redukcji lęków i napięć związanych z sytuacją przestępstwa i perspektywą przesłuchania dziecka, wynikających z niewiedzy, bezradności. Ponadto, wskazujemy możliwości poszukiwania profesjonalnej pomocy dla dziecka świadka i jego rodziny.

W programie może wziąć udział każde dziecko mające być przesłuchane, zgłoszone do Centrum Pomocy Dzieciom przez rodzica/opiekuna prawnego. Znajdź najbliższą placówkę.

Ułatwiamy dzieciom 
przejście przez przesłuchania sądowe

W Centrum Pomocy Dzieciom przygotowujemy dzieci i ich niekrzywdzących opiekunów do udziału w procedurach karnych – szczegółowo informujemy, co i gdzie będzie się działo, z kim dziecko się spotka i w jakim celu. Informacje przekazywane dziecku są dostosowane do jego możliwości rozwojowych, ze szczególnym uwzględnieniem przysługujących mu praw.

  • Przyjazny Pokój Przesłuchań — w każdym z Centrów działa Przyjazny Pokój Przesłuchań, czyli miejsce, w którym sędzia może przesłuchać dziecko w towarzystwie biegłego psychologa i w warunkach, w których czuje się ono bezpiecznie.
  • Przygotowanie do przesłuchań — zeznania dziecka są rejestrowane, by składało je tylko raz, eliminując tym samym okoliczności, które mogłyby skutkować powtórnymi przesłuchaniami dziecka. To znacznie minimalizuje traumę.
  • Wniosek o skorzystanie z Przyjaznego Pokoju Przesłuchań – najczęściej sąd decyduje o miejscu przesłuchania dziecka, ale możesz wnioskować o przesłuchanie w Przyjaznym Pokoju Przesłuchań znajdującym się w jednym z naszych Centrum Pomocy Dzieciom.
Pobierz wniosek

Poradnia Dziecko w Sieci

Zajmujemy się pomocą dzieciom, które doświadczyły: cyberprzemocy, kontaktu ze szkodliwymi treściami w internecie, m.in. pornografią, uwodzenia i wykorzystania seksualnego online, innych trudnych sytuacji związanych z korzystaniem z urządzeń ekranowych. Wspieramy rodziców w kształtowaniu właściwych nawyków korzystania z nowych technologii przez rodzinę. Doradzamy profesjonalistom, gdy niebezpieczne sytuacje dotyczą ich uczniów, wychowanków lub klientów udzielając wsparcia w podejmowaniu interwencji na rzecz dziecka doświadczającego zagrożeń online.

Główne działania: stacjonarne i online konsultacje psychologiczne, terapia indywidualna i grupowa, rodzinne spotkania rozwojowe, grupy wsparcia dla młodzieży i dorosłych, grupy psychoedukacyjne i rozwojowe, szkolenia i warsztaty. tel.: 22 826 88 62, poradniadws@fdds.pl

Bezpośrednia pomoc w placówkach

Prowadzimy Centra Pomocy Dzieciom – placówki, w których dzieci pokrzywdzone przestępstwem otrzymują specjalistyczną, kompleksową i bezpłatną pomoc „pod jednym dachem”. Koordynujemy także sieć placówek CPD w Polsce.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie: centrapomocydzieciom.fdds.pl

Główne działania CPD to pomoc psychologiczna, prawna, medyczna dzieciom i młodzieży pokrzywdzonym przestępstwem, przede wszystkim z doświadczeniem przemocy i wykorzystania seksualnego. Prowadzimy również szkolenia dla profesjonalistów oraz udostępniamy Przyjazny Pokój Przesłuchań.

Warszawa
Centrum Pomocy Dzieciom – Warszawa
ul. Przybyszewskiego 20/24, 
01-849 Warszawa
tel.: 22 826 88 62 
cpd@fdds.pl
Gdańsk
Centrum Pomocy Dzieciom – Gdańsk
ul. Jana Uphagena 18, 
80-237 Gdańsk
tel.: 515 235 714
cpdgdansk@fdds.pl
Starogard Gdański

Centrum Pomocy Dzieciom – Starogard Gdański ul. Hallera 19a, 
83-200 Starogard Gdański
tel.: 515 235 716
cpdstarogard@fdds.pl

Potrzebujesz innego wsparcia?

Napisz do nas na biuro@fdds.pl, pomożemy Ci otrzymać odpowiednie wsparcie!

Może też Cię zainteresować

CTA Button
Close