Edukacja
Prowadzimy działania edukacyjne dla profesjonalistów pracujących z dziećmi: nauczycieli, opiekunów, pedagogów, pracowników socjalnych, lekarzy, pielęgniarek, policjantów, prawników etc., którzy mogą zidentyfikować problem i interweniować. Organizujemy szkolenia, seminaria, konferencje, webinary, a także opracowujemy publikacje, poradniki i kursy e-learningowe.
Tworzymy ofertę wydarzeń na zamówienie i realizujemy usługi szkoleniowe we współpracy z fundacyjnym zespołem trenerskim. Wszystkie środki ze sprzedaży szkoleń i webinarów przeznaczamy na realizację naszej misji/ celów statutowych.
Na naszych wydarzeniach edukacyjnych możesz:
- Zdobyć wiedzę i umiejętności poszerzając swoje kompetencje w pracy z dziećmi
- Poznać naszych trenerów i fundacyjne rozumienie podmiotowości dziecka
- Wymienić się doświadczeniami i nawiązać kontakt z ekspertami i innymi profesjonalistami
- Dowiedzieć się jak uwrażliwić innych na problem krzywdzenia dzieci
Jak skorzystać z naszych zasobów do edukacji własnej?
- Poznaj nasze zasoby, żeby dowiedzieć się więcej,
- Wykorzystaj nasze materiały, opracowane scenariusze zajęć i szerz wiedzę.
Jak skorzystać z naszych zasobów do edukacji innych?
- Zamów szkolenie z naszej oferty dla swojego zespołu,
- Zapisz się na konferencje, szkolenie, webinar.
Platforma edukacyjna
Poznaj naszą platformę edukacyjną dla profesjonalistów pracujących z dziećmi.
Najczęściej zadawane pytania
Zasoby platformy edukacyjnej to przede wszystkim:
- kursy e-learning dla dorosłych pogrupowane w 4 bloki tematyczne :
– Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie
– Bezpieczna placówka
– Dzieci uczestniczące w procedurach prawnych (aktualnie brak kursów)
– Przemoc i wykorzystywanie seksualne
(W przypadku kursów znajdujących się bezpośrednio na platformie – nie na zewnętrznej stronie, do której przenosi udostępniony link – po zakończeniu każdego prosimy o wypełnienie ankiety ewaluacyjnej, do której dostęp aktywuje się pod opisem kursu po jego ukończeniu. Po wypełnieniu ankiety ewaluacyjnej użytkownik poniżej może pobrać i wydrukować certyfikat potwierdzający ukończenie kursu e-learning. Pobrany certyfikat będzie dostępny później także na koncie użytkownika.);
- kursy dla dzieci i młodzieży (dostęp do nich mają również dorośli użytkownicy, dla dzieci i młodzieży przygotowany został uproszczony system logowania);
- materiały edukacyjne – scenariusze zajęć, plakaty, ulotki, filmy, broszury, poradniki i in. (pliki dostępne są do pobrania i mogą być wykorzystywane w działaniach niekomercyjnych; nie dystrybuujemy wersji drukowanych, z wyjątkiem niektórych projektów edukacyjnych, o czym informujemy; w tym dziale dostępne są również podcasty, a także tzw. „narzędziownik” dla sieci Centrum Pomocy Dzieciom); materiały dostępne są również dla nieposiadających konta na platformie, a jedynie możliwość uzyskania zaświadczenia po realizacji zajęć z wykorzystaniem scenariusza tego wymaga;
- zapisy na szkolenia i konferencje (możliwość dokonania zapisu na wybrane wydarzenie dostępna jest po zalogowaniu się na platformę).
Podział na te kategorie uwzględnia lewe menu. Tu dodatkowo uwzględnione zostały również: aktualności oraz – w pozycji „Więcej” – podstawowe informacje o Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, platformie, Klubie Biegłego Psychologa i Prawnika i wybranych kampaniach edukacyjnych Fundacji.
Z poziomu strony głównej dostępny jest wykaz zasobów pogrupowanych wg kategorii:
- edukacja własna,
- edukacja innych.
Każdy z ww. wykazów jest dodatkowo podzielony podkategorie, w których poszczególne pozycje linkują do konkretnych zasobów platformy dostępnych również z poziomu lewego menu.
Nie prowadzimy aktualnie sprzedaży naszych publikacji. Odeszliśmy również od drukowania materiałów w formie papierowej. Wyjątek stanowią tylko sytuacje, gdy wymaga tego realizowany projekt, ale wtedy są one zazwyczaj dedykowane wąskiej grupie odbiorców określonych w danym projekcie.Wydawane materiały edukacyjne udostępniamy bezpłatnie na platformie do pobierania, ale również z możliwością ich powielania (drukowania), czy udostępniania innym (z podaniem źródła).Jeśli w danym materiale nie zaznaczono inaczej, objęty jest on licencją Creative Commons: Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 3.0 Polska. Tekst licencji dostępny na stronie http://creativecommons.org/licences/by-nc-nd/3.0/pl
Jeżeli nie jest to inaczej określone w ogłoszeniu o wydarzeniu edukacyjnym, zaświadczenia dostępne są po:
- szkoleniach warsztatowych trwających dłużej niż 4 godziny,
- konferencjach trwających powyżej 4 godzin,
- warsztatowych szkoleniach online,
- cyklach webinarów, stanowiących tematyczną całość,
- kursach e-learning,
Dostęp do zaświadczenia zazwyczaj warunkowany jest wypełnieniem ankiety ewaluacyjnej. Po wysłaniu formularza udostępnia się ono na stronie danego szkolenia/kursu pod ewaluacją. Po jednorazowym pobraniu dokumentu dostępny jest on potem również w profilu Użytkownika w „Moje certyfikaty”.
W ramach organizacji webinarów i innych krótkich form wykładowych (online lub stacjonarnych) co do zasady zaświadczenia nie są przewidziane.
Zasady zapisów przez platformę i rekrutacji do udziału w organizowanych przez nas szkoleniach mogą różnić się w zależności od wydarzenia. Prosimy o szczegółowe zapoznawanie się z treścią ogłoszenia, a w razie wątpliwości zapraszamy do kontaktu pod adresem edukacja@fdds.pl.
Aby móc się zapisać na szkolenie w kalendarzu wydarzeń stacjonarnych i online oraz „Grupy zamknięte (dostęp dedykowany)” w dziale „Szkolenia i konferencje” należy mieć konto na platformie i zalogować się.
Najczęściej stosowane formy zapisów i rekrutacji to:
- zapisy otwarte (dotyczą przeważnie webinarów i konferencji online), kiedy skorzystanie z przycisku „Zapisz się” przy ogłoszeniu jest jednoznaczne z wpisaniem na listę uczestników (UWAGA! jeżeli w trakcie rekrutacji napis na przycisku zmieni się na „Wyślij zgłoszenie” – oznacza to uruchomienie się listy rezerwowej,);
- zapisy z weryfikacją zgłoszeń na podstawie podstawowych danych Użytkownika platformy (dotyczących np. województwa) – wtedy na przycisku przy ogłoszeniu widnieje napis „Wyślij zgłoszenie”, a akceptacja zgłoszenia potwierdzona zostaje powiadomieniem z platformy o zapisie (mail zatytułowany „Zapisano”);
- rekrutacja w dwóch (lub więcej) krokach:
- „Zapisz się”
- oraz – najczęściej – wypełnienie dodatkowego formularza zgłoszenia, dostępnego po zapisaniu się, a potwierdzającego spełnianie wymaganego profilu uczestnika (np. pracy z dziećmi w określonym wieku, pracy w danej dzielnicy Warszawy).
UWAGA! Powiadomienie mailowe o tytule „Zapisano” oznacza potwierdzenie dokonanie zapisu na wydarzenie, jednak nie przy każdym szkoleniu jest jednoznaczne z wpisaniem na listę uczestników (zgodnie z pkt. 3)
Organizator ma również prawo odwołać szkolenie lub zmienić jego termin bez konieczności podawania przyczyny. O zmianach jednak zakwalifikowani uczestnicy są powiadamiani mailowo.
Zapisanie się na wydarzenie jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu udziału w szkoleniach otwartych Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę >>